Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van An & Kim - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van An & Kim - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Door: Kim (& An)

Blijf op de hoogte en volg An & Kim

03 April 2014 | Thailand, Ko Lanta

Onze bungalow in Koh Lanta bevalt goed! Lekker relaxen op het strand en tussendoor genieten van de geweldige Thaise cultuur en natuur. We dachten hier wat minder last te hebben van ongedierte, maar dat bleek toch even anders.. Ik ben inmiddels net een paddenstoel..rood (verbrand) met witte stippen (muggenbulten)..;)

Helaas begon het hier de eerste nacht vreselijk te onweren en dit stopte ergens de volgende dag laat in de middag. Wat een enorme regenval! Volgens de Thai het TE vroege begin van het drie maanden durende regenseizoen. Dat betekent hier niet hele dagen regen, maar tussendoor enorme stortbuien met voornamelijk zon. We slaan ons er vast wel doorheen;)))

De tweede nacht was een bijzondere.. We lagen uren wakker van een zaaggeluid, komende van het dak van onze bungalow. Uiteindelijk hoorden we iets lopen en vallen dus we schrokken ons kapot. We durfden niet naar buiten en hebben uiteindelijk de eigenaar gebeld. Hij is midden in de nacht gekomen en heeft ons een andere bungalow gegeven. Vermoedelijk is het een grote rat geweest oid, welke tussen ons plafond en het dak een huisje wilde bouwen... Dat is natuurlijk geen probleem...maar niet in onze hut!!!

De volgende ochtend weer vroeg op voor een rondvaart met een longtailboat door de mangroves en het voeren van de apen daar. Dit was echt supergaaf! Die apen sprongen op onze boot en vraten alles op wat enigszins eetbaar was. We hebben hier mooie plaatjes kunnen schieten!! Helaas alleen met camera waardoor we ze niet meteen aan jullie kunnen showen..

An kwam hier tot de ontdekking dat haar bikini nog in Krabi te drogen hing, shit!! Daarom ligt ze nu te bakken met haar beachshort...slimpie is het..;)

Vandaag een relax-/stranddagje gehad zodat we morgen fris en fruitig naar het volgende eiland, Ko Ngai, kunnen vertrekken. Hier nog geen verblijf geboekt, omdat de prijzen te hoog lagen. Misschien doet wat persoonlijke onderhandeling wonderen en krijgen we het voor elkaar om 'very, very cheap' ergens te verblijven...;) We weten nog niet of er wifi op het volgende eiland is dus mogelijk laat het volgende reisverslag iets langer op zich wachten..