Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van An & Kim - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van An & Kim - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: Kim (& An)

Blijf op de hoogte en volg An & Kim

18 April 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Na een treinreis van 12 uur en een busreis van 2 uur kwamen we eindelijk aan in Kanchanaburi. We zaten in een nachttrein met bedden, maar echt veel had ik niet geslapen. An had super kunnen slapen door dat geboemel van het treintje..
Zo'n treinreis is een hele ervaring! Aan het begin van de avond zit je nog samen op twee bankjes tegenover elkaar met een tafeltje ertussen. Op het moment dat je moe wordt, geef je een medewerker een seintje en deze tovert binnen 2 minuten een stapelbed uit de stoelen. Echt grappig!

Na, voor mij, een korte nachtrust was relaxen en weinig uitvoeren het doel van onze eerste dag hier. Men was hier nog steeds het Thaise nieuwjaar aan het vieren, ook wel Songkran genoemd. Het gevolg hiervan was dat de straten vol stonden met mensen met waterpistolen en bakken waterverf om elkaar en voorbijgangers nat en vies te maken. Dus effe lekker een bakkie doen ergens zat er niet in zonder vies en nat te worden.. De Thai gaan helemaal op in dit feest en genieten met volle teugen. Dit is gaaf om te zien!

Donderdag zijn we rond 09:00 uur opgehaald om een dag mee te lopen met de verzorgers van Elephants World. Hier worden olifanten opgevangen en verzorgd en worden ze niet, zoals op de meeste plekken in Thailand, gebruikt voor toerisme (olifantenritjes). De meeste olifanten hebben wel zo'n verleden waarin ze werden gebruikt voor toerisme of de bomenkap en waarbij er erg slecht voor ze werd gezorgd.
We waren met een groep van ongeveer 20 personen en hadden 8 olifanten tot onze beschikking..